funATTIC: ONLINE ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, SHOPPING ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, ΡΑΦΗΝΑ, ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ, ΠΙΚΕΡΜΙ, ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ, ΑΡΤΕΜΙΔΑ, ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙ, ΒΑΡΝΑΒΑΣ
funATTIC: ONLINE ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ, ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, SHOPPING ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, ΡΑΦΗΝΑ, ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ, ΠΙΚΕΡΜΙ, ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ, ΑΡΤΕΜΙΔΑ, ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙ, ΒΑΡΝΑΒΑΣ
Κοινότητες >>
Κοινότητες >>
Ψάξτε στο funATTIC με το Google!
Στείλτε τη σελίδα
σ’ένα φίλο...
funattize
το κινητό σου!
<<<< Σελ. 1 ΑΠΟ 21 >>>>
Προσθήκη: 25/4/2013

Dacia Duster 4x4
Δοκιμή

Προσιτό και με δυνατότητες στην εκτός δρόμου κίνηση

Dacia Duster 4x4
Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Pitesti στη Ρουμανία και διατίθεται σε εκδόσεις 4x4 καθώς και 4x2 (κίνηση στους εμπρός τροχούς). Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4.31μέτρα, και πλάτος 1.82, το Dacia Duster είναι σίγουρα ένα αυτοκίνητο, που οι διαστάσεις του, του επιτρέπουν να μη δυσανασχετεί στην κίνηση των πόλεων, αλλά ούτε και στα στενά περάσματα των Ελληνικών δασικών δρόμων. Το Dacia Duster πωλείται σε αρκετές χώρες ανά τον πλανήτη, είτε με τα σήματα της Renault, ή της Dacia, κατά την ίδια λογική με τα Logan και Sandero.

Η έκδοση 4Χ4 του Dacia Duster, απευθύνεται στους οδηγούς οι οποίοι αναζητούν ένα καθημερινό μέσο μεταφοράς με πραγματικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, ενώ η έκδοση 4x2 έχει σχεδιαστεί για τους πελάτες εκείνους που αναζητούν τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, την υψηλή θέση οδήγησης, αλλά και τη δυνατότητα κίνησης σε χωματόδρομους.

Σχεδιαστικά, το Dacia Duster ‘μεταδίδει’ το μήνυμα της στιβαρότητας: ‘φουσκωμένα φτερά’, χρωμιωμένη μάσκα και εμφανής προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος, δηλώνουν το 4κίνητο DNA του Dacia Duster. Από το πλάι, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τα τονισμένα φρύδια των φτερών και τα προστατευτικά πλαστικά, δίνουν στον οδηγό τη βεβαιότητα ότι μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου, χωρίς αναστολές. Ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να εμπλουτιστεί με: ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, μπάρες οροφής, σκούρα πίσω τζάμια, καλύμματα καθρεφτών σε απόχρωση αλουμινίου, μπροστινή και πίσω ποδιά, και προστατευτικά μαρπιέ. Η εμφάνιση του συμπληρώνεται και από πλήρη κατάλογο με αξεσουάρ (όπως πλευρικές μπάρες, και τα bull bars).

Στο εσωτερικό, η υπερυψωμένη θέση και οι τετραγωνισμένες διαστάσεις του παρέχουν βελτιωμένη ορατότητα, ενώ αισθητικά το κλασσικομοντέρνας σχεδίασης ταμπλό, έχει λειτουργικό σχήμα, που μπορεί να διαφοροποιηθεί σε απόχρωση και τύπο φινιρίσματος ανάλογα με την έκδοση. Το Dacia Duster διαθέτει ένα νέο τύπο εσωτερικής επένδυσης σε απόχρωση καφέ, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επιλογής εσωτερικού με επένδυση δέρματος (καθίσματα, τιμόνι, χειρολαβή λεβιέ ταχυτήτων). Οι χώροι για τους επιβάτες ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τον χώρο αποσκευών, να φτάνει έως και τα 475dm3 VDA (ανάλογα με την έκδοση). Με την ανάκλιση και αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα φτάνει τα 1,636dm3 VDA (ανάλογα με την έκδοση).

Από πλευράς κινητήρων το Dacia Duster εξοπλίζεται με ένα βενζινοκινητήρα στα 1.600 κ.εκ. με απόδοση 105 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. και ένα πετρελαιοκινητήρα 1.500 κ.εκ. που αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ.. Αμφότεροι, συνεργάζονται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο σχέσεων, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται με πολύ χαμηλές ταχύτητες σε ανώμαλο έδαφος, ενώ βελτιώνει και τις τιμές επιτάχυνσης σε εκκίνηση με πλήρες φορτίο, και σε απότομες ανηφόρες. Στην ανάρτηση, μπροστά, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ανάρτηση τύπου McPherson και ψαλίδια βάσης, διάταξη παρόμοια με εκείνην των Logan and Sandero, ενισχυμένη όμως κατάλληλα για χρήση εκτός δρόμου. Πίσω, στις εκδόσεις 4x4 υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων η οποία έχει εξελιχθεί ειδικά για το Dacia Duster.
Ο χειρισμός της 4κίνησης βρίσκεται στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και δίνει στον οδηγό του Dacia Duster 4x4 τη δυνατότητα να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες κίνησης. Μέσω του συγκεκριμένου χειριστηρίου, μπορούν να επιλεγούν 3 διαφορετικά προγράμματα:

Πρόγραμμα AUTO, το ποσοστό της ροπής που θα κατανεμηθεί σε κάθε άξονα, υπολογίζεται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης της δεδομένης στιγμής. Η συγκεκριμένη επιλογή έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει την καλύτερη σχέση ανάμεσα στο κράτημα του δρόμου και την πρόσφυση, ανεξάρτητα από τις συνθήκες του οδοστρώματος. Σε κανονικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται σε ποσοστό 100% στους εμπρός τροχούς. Μόλις εμφανιστεί απώλεια πρόσφυσης, ένα ποσοστό της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Η κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, γίνεται με τη βοήθεια ενός ηλεκτρομαγνητικού μετατροπέα ροπής, ο οποίος προέρχεται από τη Nissan.

Πρόγραμμα LOCK, η 4κίνηση επιλέγεται ηλεκτρονικά από τον οδηγό. Σε αυτή την επιλογή η απόκριση του γκαζιού και η δύναμη πέδησης προσαρμόζονται στις συνθήκες χρήσης 4x4. Η επιλογή αυτή συστήνεται σε περιπτώσεις χαμηλής πρόσφυσης (χιόνι, λάσπη, χώμα, άμμος), και η ταχύτητα κίνησης είναι χαμηλή.

Πρόγραμμα 4x2, η μετάδοση ‘κλειδώνει’ μόνο σε δύο τροχούς Η συγκεκριμένη επιλογή συνίσταται στην οδήγηση σε καλό οδόστρωμα και μειώνει ταυτόχρονα και την κατανάλωση, αλλά και τις εκπομπές του CO2.

Για τους φίλους της εκτός δρόμου οδήγησης, να σημειώσουμε πως η απόσταση από το έδαφος είναι 210mm, οι πρόβολοι εμπρός και πίσω είναι: (822χλστ εμπρός, και 820 πίσω), και οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης είναι:(300 γωνία πρόσβασης, και 360 για την αντίστοιχη γωνία αποχώρησης).

Στο δρόμο τα παραπάνω μεταφράζονται σε ευχάριστες διαδρομές με το Dacia Duster. Δοκιμάζοντας την τετρακίνητη έκδοση με το βενζινοκινητήρα, θετική εντύπωση μας άφησε η άνεση της ανάρτησης σε άσφαλτο και χώμα. Οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου διευκολύνουν τον κινητήρα στις επιταχύνσεις, που αποδίδει γραμμικά την ισχύ του και αισθάνεται καλύτερα στο μεσαίο φάσμα στροφών, όπου επιτυγχάνει και σχετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου. Η οδική συμπεριφορά εμπνέει ασφάλεια, ενώ όταν ο διακόπτης της τετρακίνησης είναι στο ‘Auto’, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται ουδέτερα ακόμη κι όταν πιέζεται θα προτιμούσαμε καλύτερη αίσθηση του τιμονιού γύρω από τη θέση της ευθείας, καθώς και καλύτερη αίσθηση στο πεντάλ φρένων. Εκτός δρόμου, το Dacia Duster έχει πολλές δυνατότητες και θα ικανοποιήσει ακόμη και τους απαιτητικούς φίλους της τετρακίνησης.

Το Dacia Duster διατίθεται στις εκδόσεις Ambiance και Laureate είτε με τον βενζινοκινητήρα, είτε με τον κινητήρα πετρελαίου.

Γιάννης Αποστολάκης
iapostolakis@funattic.gr


ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ


Προσθήκη: 29/6/2010

KIA SOUL
Διαφορετική προσέγγιση

Μοντέρνα αισθητική, πρακτικότητα και ευρυχωρία

Περισσότερα...


Προσθήκη: 17/1/2008

OPEL GT
Άνεμος…

Συνεχίζει την παράδοση του πρώτου Opel GT (1968 – 1973), υιοθετώντας μία διεθνή προσέγγιση στον τομέα της σχεδίασης, πίσω από το ξεχωριστό και αυτούσια αθλητικό παράστημά του.

Περισσότερα...


Προσθήκη: 13/5/2013

RENAULT CLIO
4η γενιά

Γεννήθηκε το 1990 και γιορτάζει τα 22 του χρόνια στο παγκόσμιο στερέωμα της αυτοκίνησης

Περισσότερα...


Προσθήκη: 13/5/2013

MERCEDES BENZ CLA-CLASS
Μια νέα κατηγορία

Ακολουθώντας την ιδέα της CLS, η Mercedes Benz CLA-Class διαθέτει coupe σχεδίαση και φιλοσοφία που συνάδει με την premium υπόσταση των μοντέλων του Γερμανικού Ομίλου και συν όλα τα άλλα είναι και προσιτό.

Περισσότερα...


Προσθήκη: 25/4/2013

Kia Sportage
Δοκιμή

Υπό την καθοδήγηση του Peter Schreyer, επικεφαλής σχεδίασης της Kia, οι ομάδες σχεδίασης της Kia δημιούργησαν το Sportage τρίτης γενιάς ενσωματώνοντας τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της Kia

Περισσότερα...


Προσθήκη: 25/4/2013

Mitsubishi ASX
Δοκιμή

Το Mitsubishi ASX είναι ένα μικρομεσαίο crossover κατηγορίας C, και αποτελεί το δεύτερο μέλος της οικογένειας crossover της Mitsubishi Motor Co

Περισσότερα...


Προσθήκη: 25/4/2013

Lancia Ypsilon
Δοκιμή

Η τελευταία γενιά του Lancia Ypsilon ενσωματώνει την έννοια του Ιταλικού στιλ, σε συνδυασμό με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον

Περισσότερα...


Προσθήκη: 25/4/2013

Opel Astra GTC
Δοκιμή

Το Opel Astra GTC εκφράζει απόλυτα τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Opel. Εκεί όπου η ανάγλυφη αισθητική και η δυναμική σχεδίαση, ταυτίζονται με τη γερμανική ακρίβεια

Περισσότερα...


Προσθήκη: 25/4/2013

Mercedes Citan
Το νέο Mercedes Citan στην Ελλάδα

Την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στις εγκαταστάσεις της Mercedes-Benz Ελλάς, έκανε το νέο Mercedes-Benz Citan, το νέο mini van των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes-Benz

Περισσότερα...







<<<< Σελ. 1 ΑΠΟ 21 >>>>
Πετρέλαιο - Βενζίνη
Για τον Έλληνα το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς μία ανάγκη, ένα εργαλείο που του λύνει τα χέρια. Είναι φετίχ.

Σ΄ αυτήν τη στήλη που επιμελείται  ο κριτής μηχανοκίνητου αθλητισμού Γιάννης Αποστολάκης, θα διαβάσετε όλα τα νέα για την αυτοκίνηση, τα καινούργια μοντέλα αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και τις ανακοινώσεις των εταιριών.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΣΤ΄ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΣΤ΄ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ
Περισσότερα άρθρα...
Περισσότερα άρθρα...
Ωδείο - Μπαλέτο